Dne 24.4.2019 uběhne již šest let od založení Fashion Revolution

Mezinárodního hnutí, které se zasazuje o udržitelnější módní průmysl a snaží se o jeho systematickou reformu s výrazným zaměřením na potřebu transparentnosti v dodavatelském řetězci. Vrcholnou aktivitou je každoroční celosvětový Fashion Revolution Week, který letos připadá na týden 22.-28.4.2019 a během něj se očekává přes 1000 happeningů napříč celým světem.

  • 18. 4. 2019 napsal Romana Tomášková
  • pozvánky
  • 324x
  • 0  (+0 / -0)

I u nás se můžete v tomto týdnu těšit na přednášky, módní přehlídky, swapy oděvů, filmové projekce, fotoinstalace, panelové diskuse, otevřené ateliéry a upcycling workshopy. Do celé akce se zapojí města Praha, Plzeň, Brno, Olomouc, Ostrava či Opava, ve kterých bude připraven kontinuální program. Exkluzivní přednášku k této příležitosti chystá například Peter Susan Šagát aka PXS z trendsetting a nonmodels agentury New Aliens Agency.

 

„Fashion Revolution Week začne tentokrát symbolicky na Den Země, protože módní průmysl výrazně přispívá k pustošení planety, ať už se jedná o nakládání s přírodními zdrojí při vzniku samotného materiálu nebo o transportu hotových oděvních výrobků ze zemí třetího světa. Nadvýroba a nadspotřeba vedou k následnému skládkování, které produkuje skleníkové plyny, zejména metan. Spousta lidí o negativních dopadech módního průmyslu nic netuší, proto chystáme osvětové vzdělávací akce. Zároveň na přednáškách a workshopech ukážeme, že si módu lze stále užívat, aniž by měla někomu nebo něčemu škodit.“ říká koordinátorka kampaně pro Českou republiku Zuzana Ryšavá.

 

Stejně jako v minulých letech zveřejní Fashion Revolution během Fashion Revolution Week výsledky Fashion Transparency Index. Letos bude do výzkumu zapojeno na 200 světově známých módních značek.

 

Přes Fashion Revolution Week se navíc může každý uživatel sociálních sítí zapojit do virtuálního happeningu #whomadeyourclothes. Od Austrálie přes Brazílii, Uruguay, Spojené státy americké, Japonsko, Vietnam a státy Evropy se minulý rok účastnilo na 275 mil. lidí a akci podpořily známe osobnosti jako britská herečka Emma Watson, surfařka Kelly Slater, umělec Shepard Fairey, šéfredaktorka Marie Claire Italia Antonella Antonelli, brazilská herečka Fernanda Paes Leme, nositel Nobelovy ceny za mír Prof. Muhammad Yunus či kuchaři Jasmine a Melissa Hemsley. V České republice se zapojili například Iva Pazdreková, Tamara a Tomáš Klusovi nebo Terezie Kovalová. Pointou je pořídit si selfie v oblečením naruby a viditelným oděvním štítkem a tu následně umístíte na sociální síťě s otagovanou příslušnou značkou @názevznačky a hashtagem #whomademyclothes.

 

Tipy na pořádané akce:

 

PRAHA

 

25.4.2019

 

17,00-21,00: Sustainable Fashion: State of the World in 2k19 – Kavárna, co hledá jméno

https://www.facebook.com/events/261939261422801/

 

18,00-20,00: Promítání the True Cost – jaká je skutečná cena našeho oblečení? Kruhová hala

https://www.facebook.com/events/579299252481742/

BRNO

 

23.4.

 

18,00-19,00  Workshop úpravy oděvu s Adou Bartlovou na Swap party - Skautský institut

https://www.facebook.com/events/2287905141530213/

 

25.4.2019

 

17,00 Vernisáž s promítáním

Hosté: fotografka Helena Hošková a scenárista Stanislav Komárek - Skautský institut

https://www.facebook.com/events/542414029617832/

 

OLOMOUC

24.4.2019

 

17,30- Když s Vámi šije Udržitelnost –Skautský institut v Olomouci

https://www.facebook.com/events/419343692165388/

Aktuální přehled chystaných akcích najdete na oficiální facebookové stránce Fashion Revolution České a Slovenské republiky @fashionrevolutionczechrepublicandslovakia.org a oficiální webové stránce Fashion Revolution www.fashionrevoltion.org.

 

 

Fashion Revolution

Fashion Revolution je globální iniciativou, která vznikla v roce 2013 v Londýně v přímé reakci na zhroucení bangladéšské oděvní továrny Rana Plaza. V jejích troskách zahynulo 1138 lidí a více než 2500 dalších bylo zraněno. Jednalo se o největší katastrofu v dějinách módního průmyslu. Fashion Revolution usiluje o transparentní dodavatelský řetězec, který vnímá jako nástroj udržitelnosti. Mapuje módní průmysl a upozorňuje na fakt, že to, do čeho se oblékáme má vliv na kvalitu našeho života v globálním měřítku. Do kampaně je zapojeno více než 100 zemí z celého světa.

 

 

 

 

Přidej se
k Simiře na

  • Google plus
  • Facebook

Jejda! Nejdřív se musíte přihlásit.